Positivt tänkande

Jag har varit på sjukt bra humör hela dagen! Det är helt otroligt faktiskt med tanke på att
1) det är måndag, värsta dagen på veckan
2) jag sov 4 timmar inatt
3) jag praktiserade (jobbade och slet) mellan klockan 8 och 15

Men praktiken känns jättebra verkligen, jag hade saker att göra hela dagen och det var superkul. Plus att man fick gratis mat och kaffe ^^ Nu ångrar jag inte längre att jag tog två veckors praktik när jag egentligen bara behövde en... Det känns som om jag kommer lära mig hur mycket som helst dom här veckorna (har redan lärt mig en jättemycket!) och det är nog väldigt nyttigt med lite erfarenhet från restaurangbranchen innan jag går bartenderkursen. Har jag riktigt tur så kanske jag lyckas flirta till mig ett sommarjobb där också... det vore verkligen inte fel.

Morgondagen ser ut att bli lite jobbigare däremot, praktiserar samma tider som idag men sen ska jag jobba på kvällen efter det =/ kommer va död när jag kommer hem. Samma sak på onsdag. Men sånt är livet, jag har faktiskt valt det själv. Och om dom här två veckorna blir asjobbiga så kommer jag uppskatta påsklovet desto mer sen, right? :) Det gäller att se positivt på saker & ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0