I love smoothies

Jag älskar smoothies, av flera olika anledningar:
  • De går att variera i oändlighet
  • De är bra för magen och matsmältningen
  • De är perfekta som mellanmål eller om man inte är så hungrig på morgonen
  • De går fort att göra
  • De är goda!
Tänkte dela med mig av recepten på tre av mina senaste, egenpåhittade favoriter:







Några små tips när du gör dina smoothies:
  • Genom att tillsätta yoghurt istället för vatten/mjölk får du en krämigare konsistens och matigare smoothie, tvärtom kan du tillsätta vatten när du vill ha den fruktigare och mer lättdrucken. Färskpressad juice funkar också bra.
  • Vill du söta någon av dina smoothies så gör det med lite honung eller agave, det är de nyttigaste alternativen
  • För en uppiggande effekt kan man tillsätta rosenrot (ta ut innehållet ur kapseln och häll i) eller ½-1 tsk guaranapulver som finns att köpa i hälsokostbutiken.
  • Du kan alltid utesluta saker som du inte har hemma eller inte tycker om, och lägga till egna saker - använd fantasin helt enkelt!
Sen kan jag även tipsa om en kanonbra app jag hittade här och laddade ner till min iphone. Där finns hur mycket recept som helst om fantasin tryter någon gång! :) kostar 15 kr och är på engelska, men lätt att förstå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilka bra recept. Ska prova! Godast verkar den med hallon , tycker jag.

/mamma

2011-11-28 @ 21:08:51
Postat av: Anonym

Vilka härliga recept. Ska prova! Den med hallon verkar godast , tycker jag.

/Mamma

2011-11-28 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0