Hemmagjord proteindrink med banan & choklad

Vem behöver proteinpulver när det finns naturliga ingridienser man kan använda?
Här är ett bra recept på en proteindrink som jag hittade i ett gammalt nummer av Fitness Magazine!



Du behöver:
2 dl lättmjölk
150 gram lättkesella
2 äggvitor (fast jag brukar ta ett helt ägg ist)
1 banan
ca 3 teskedar kakao

Lägg allt i en mixer, mixa ihop, häll upp i ett stort glas och avnjut! Om du vill ha den lite lyxigare kan du toppa den med t.ex. kokosflingor, hackade nötter eller en bananskiva :)





Kom ganska nyligen hem från gymmet, var där och cyklade lite och körde benstyrka. Skönt att få det gjort innan helgens jobb! Ska iväg och jobba ikväll och sen hela dagen imorgon, om vädret ska fortsätta vara så här fint så lär vi få en del att göra..

Nu innan jag drar sitter jag och försöker lära mig photoshop på nytt (så att jag kan göra en snygg bloggdesign), haha... Var rätt bra på det i gymnasiet, men när man inte håller på med det regelbundet så glömmer man fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0