December

Hej! Har tänkt skriva flera gånger men antingen blivit avbruten eller inte fått ihop något bra att publicera... sen funkar det inte längre att lägga in mobilbilder på datorn tydligen vilket ju är jättekonstigt och tråkigt... det blir inte lika bra när man uppdaterar från mobilen. Får försöka fixa det på något sätt.
 
Hur som helst har jag haft en väldigt mysig första advent-helg, hoppas ni också har det. 
Igår och idag har jag varit är ledig, har det ganska lugnt denna veckan med jobb, för att sedan jobba heltid fram till jul från och med nästa. Så har passat på att njuta idag och bara gjort saker som jag känt för. Bortsett från lite städning, måste ha det rent och fint runt omkring mig för att kunna slappna av ordentligt.... är ni också såna? 
 
Första advent till ära bakade jag en variant av hårda pepparkakor, lite hälsosammare men lika goda som vanliga. De är redan uppätna, haha, så måste baka en ny sats snart igen! Receptet kommer ursprungligen från Green Kitchen Stories som är en av mina största inspirationskällor när det kommer till bakning och matlagning: 
 
Mixa 2,5 dl mandlar i matberedar så det blir som ett mjöl. Tillsätt 15 urkärnade färska dadlar, 5 msk kokosolja, 3 msk agavesirap/honung & 3-4 tsk pepparkakskrydda och fortsätt mixa tills det blir en kladdig deg. Blanda 2 dl dinkelfullkornsmjöl med 1 tsk bakpulver i en bunke. Knåda in mjölblandningen i degen lite i taget. Ställ in i kylskåpet minst 3 timmar, för att sedan kavla ut och forma pepparkakor. Grädda i 150 grader ca 10 min, håll koll så att de inte bränns. Låt svalna lite och ÄT! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Många goda recept du hittar och provar. Kul!
Pepparkakor är ju riktigt gott nu i adventstider.

Mamma

2013-12-03 @ 18:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0