mini-SPA med bastu

Från och med nu kommer jag vara ledig på onsdagar och jag älskar det! Känns så lyxigt att ha en fri dag mitt i veckan (sen att jag jobbar lördagar istället är väl mindre lyxigt men jaja...). Har precis varit och tränat och bastat lite efteråt.

Jag har egentligen aldrig gillat att basta, tycker att det sticker så i näsan när man andas haha, MEN : att basta är fantastiskt bra för huden! Värmen sätter igång blodcirkulationen och öppnar upp porerna, vilket hjälper huden att göra sig av med slaggprodukter och bli mer mottaglig för serum/oljor och cremer (glöm inte smörja in dig efteråt, annars blir du som ett russin istället...). För bästa effekt kan man också peela huden innan bastun.

På ett av centerna jag tränar på finns det ångbastu, som inte är lika varm som vanlig bastu. Ger lika bra effekt men är mycket behagligare. Det räcker gott med 10-15 min. Har du ett gymkort så har du förmodligen tillgång till bastu också, så passa på att utnyttja det till en gratis mini SPA-behandling vettja! ;)


Bild lånad från Google

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt det låter med ångbastu.
Livskraft har ett jacuzzi på universitetet. Jag har varit där en gång, jättemysigt.
Hälsa och gratta Mattias till jobbet!

Kram mamma

2014-10-08 @ 20:08:56
Postat av: Anonym

Härligt Madde med bastu, jag bastade mycket när jag gick på
vattengympa, huden blir så mjuk och len och ren, helt
underbart, men som du säger det sticker lite i näsan.
Gratta Mattias. Ha det så bra nu när allt ordnat upp sej,
med jobb.
Kram mormor.

2014-10-08 @ 21:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0