Hälsosam jordgubb- och rabarberpaj

Igår bakade jag en nyttig version av smulpaj med jordgubb och rabarber. Knåpade ihop ett eget recept då jag inte hittade något perfekt och resultatet blev riktigt bra, så tänkte dela med mig av det här. Pajen är Vegansk, glutenfri och utan vitt socker. Somrig och fräsch! 



Smuldeg:
2 dl havregryn
1 dl rismjöl
0,75 dl kokossocker
Ca 60 g kokosolja

Fyllning:
Ca 300 g rabarber, skivad
200-300 g färska jordgubbar, skivad
0,75- 1 dl agavesirap
1 tsk citronzest
1/2 tsk äkta vaniljpulver

Förgrädda rabarberna 10 min i ugnen på 225 grader. Ta ut och blanda ihop med resterande ingridienser till fyllningen. Häll fyllningen i en ugnssäker form. Nyp ihop alla ingredienser till smuldegen och bred ut över fyllningen. Grädda ca 12 min till. Låt svalna lite och servera med glass, vaniljsås eller grädde! 


Kommentarer
Postat av: Kattis

Låter som en riktigt god paj, letar alltid efter nyttigare alternativ!:)

2015-06-18 @ 22:34:55
URL: http://stellaefoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser och låter kanongott!
/ mamma

2015-06-18 @ 22:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0