Dagen efter-drink

Igår hade vi personalfest, var inne i stan och åt tapas, bowlade och dansade loss. Kul var det! Kände mig dock inte alls fräsch imorse när jag vaknade, haha... Är inte ute speciellt ofta längre och förstår nu varför, vet inte om det är någon som håller med mig men jag tycker verkligen det är det är jättestor skillnad på att vara 18 och att vara 21...

Hur som helst, jag gjorde mig en liten morgondrink för att fräscha upp insidan lite! Citron renar blodet och är jättebra för levern, och ingefära är stärkande för hela kroppen. Ett tips bara såhär inför jul och nyår som brukar innebära en del festande:



Skala en citron noga med kniv och dela i bitar, mixa i ca en minut tillsammans med färsk ingefära, olivolja, honung, vatten och en nypa cayennepeppar. Smaksätt eventuellt med lite mynta. Man kan också tillsätta lime eller apelsin om man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0