Hej, min kropp är 12 år

När jag och Mattias var på Allt För Hälsan-mässan så anmälde vi oss till en kroppsscanning-grej (som vi inte visste exakt vad det var då men tyckte det lät spännande), då man fick bra rabatt på det.
Idag hade vi tid kl 11.00 i deras lokal i Sickla.

När vi kom dit så fick vi börja med att ställa oss på en speciell våg som mätte kroppsfett, muskelmassa, benmassa, vattenprocent och biologisk ålder. Gissa hur gammal jag var? Tolv!! HAHA. Men det visar bara att jag faktiskt sköter mig rätt bra ändå.. Enda jag behöver tänka på är att jag ligger på gränsen till för lite kroppsfett (!), och att det inte skulle skada att bygga upp lite mer muskler.

Efter att vi gjort kroppsscanningen och lyssnat på en liten föreläsning så gick vi igenom våra resultat med en hälsocoach, som gav oss lite bra tips på hur vi ska lägga upp våra måltider och sånt för att våra kroppar ska må bra (jag och Mattias har ju både helt olika kroppstyper och helt olika dygnsrytm..). Fick provsmaka te, smoothies och proteinbars och köpte med oss lite av grejerna som hon rekommenderade.

Nu är vi hemma och vad som händer resten av dagen vet jag inte riktigt, ska nog bara vara hemma och ta det lugnt och mysa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0