BareMinerals Faux Tan

Jag har använt Decléors brun utan sol tidigare och varit väldigt nöjd med den, men nu bestämde jag mig för att testa en ny variant och det blev BareMinerals BUS som finns för både ansikte och kropp. Produkterna ger huden en solbrun färg utan att man behöver exponeras för skadliga UV-strålar. De verkar även mjukgörande och hjälper till att motverka för tidigt åldrande. Såhär tyckte jag:
 
+ Den är färgad, så man ser var man smörjt någonstans
+ Ger en väldigt fin, djup och naturlig färg (om än på gränsen för mörk för min annars väldigt ljusa hy)
+ Luktar gott (i alla fall medan man smörjer ut den, när den börjar verka luktar den mer som vanlig BUS)
+ Går in fort i huden
+ Är parabenfri, innehåller inga syntetiska dofter eller artificiella oljor 
 

- Lite skum konsistens, smörjer man in för mycket/masserar in som jag gillar att göra så blir det som
bruna flagor överallt och man känner sig lite fläckig precis efteråt. Men jag antar att det är en vanesak, nu efter att ha testat några gånger märker jag att jag börjar få in rätt teknik så färgen blivit jämnare.

 

Jag har fått en hel del komplimanger efteråt att jag använt denna produkten, att min hud ser fräsch ut och fått en massa lyster. Så allt som allt är jag mycket nöjd och kommer fortsätta med denna, i alla fall under sommaren/hösten. På vintern och våren när jag är som blekast väljer jag kanske en med lite mindre färg. 

 

 

Tips!

  • Peela och smörj in huden med bodylotion/ansiktscreme innan för att få en så jämn färg som möjligt
  • Använd handskar, annars blir handflatorna helt bruna
  • Ta en lätt fuktad bommullsrondell och dra längst ögonbryn, hårfäste, handleder och anklar för att slippa fula ränder 
  • Applicera BUS:en på eftermiddagen/kvällen och ta en dusch/tvätta ansiktet morgonen efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0