Skratt vs gråt

Den här dagen är helt knas. Ena stunden håller jag på att skratta ihjäl mig för ingenting, sedan blir jag totaldepp och vill bara gråta.. Troligtvis för att jag knappt sover nånting längre... =/

Hade iaf väldigt kul i skolan förut. Satt i redigeringsrummet med Robert och höll på att dö när han spelade en viss scen ur vår film i slowmotion :P Haha. Sedan blev jag lite halvdeppig när jag var tvungen att dra därifrån - tills mamma och pappa kom och hämtade mig och jag fick reda på att pappa lyckats tända eld på damsugaren här hemma. Det var riktigt komiskt tyckte jag, mwaha (om man bortser från att hela huset luktar skunk nu).
Sedan kom jag hem och la mig på soffan och höll på att somna, hade ingen lust med någonting, speciellt inte att dra iväg till ishallen och träna i 2 timmar... Släpade mig dock dit ändå, vilket var tur, för träningen gick skitbra och Susanne var där! =) Det gjorde mig glad.

Nu sitter jag här och känner mig lite depp igen, vet inte riktigt varför...
Men det blir nog bättre ikväll igen, hoppas jag. Bara jag är tillräckligt trött och inte tänker för mycket.

 
Imorgon ska vi ha nybörjartävling i Hammarö Ishall.
Jag ska stå i cafeterian och dela ut priser till dom små barnen ^^




jag vaknar upp till en morgon
lika dassigt grå
lika ångestfylld och menlös
som alla andra
det är som om varje dag
har sitt eget skott
som om det aldrig kommer sluta
att falla kulor från himlen

en ensam soldat
det är jag
för svag för att kämpa
för feg för att dö
genom blod, svett och tårar
har jag passerat nu
men kriget det pågår ständigt
i mitt sargade inre..




"Jag har suttit och försökt förklara dig för mig själv tusen ggr men det går inte... Du är liksom blyg men inte blyg"

Jaha då vet jag.
Skönt att man inte är ensam om att inte förstå sig på sig själv xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0