Som vilken söndag som helst

Mina söndagar ser typ alltid likadana ut.
Jag sover länge, går upp, äter frukost framför TV:n och idolreprisen, duschar (peelar hela kroppen och gör hårinpackning, för det ska man göra varje vecka har jag hört. lägger även ansiktsmask senare på kvällen), sätter mig vid datorn och kollar lite saker och gör multimedia om det behövs eller renskriver inlämningsuppgiter, sedan är det lite "fri tid" där jag antingen pratar i telefon eller sitter vid datorn eller umgås med någon och gör andra saker, kollar på film eller något. På kvällen kollar jag oftast på top model-reprisen eller något annat på tv:n med mamma och vräker i mig godiset som finns kvar från dagen innan.

Så... just nu befinner jag mig mellan duschen och pluggandet. har satt på datorn men inte riktigt orkat börja med skiten än.

Jag drömde en jättefin dröm inatt. eller ja, fin och fin.. en bra dröm. eller dålig, det beror på hur man tolkar det... jag njöt av den medans jag drömde men blev deprimerad när den tog slut. försökte somna om och hitta tillbaka till den igen, för det går ibland om man verkligen vill, men inte den här gången.
det är sjukt att människor kan påverka en så jävla mycket. att det tar flera år, kanske ett halvt liv, att sluta tänka på vissa saker. jag trodde att jag hade lyckats förträngt, men tydligen inte...

Ibland önskar jag att jag hade följt den där kärringens råd att gå till BUP i åttan, då kanske jag hade vetat hur jag skulle handskas med vissa saker... Men det känns försent nu, och jag vet fortfarande inte vad jag skulle kunna säga för att någon ska förstå.
Nu blev det en massa såndär jobbig känsloskit igen. Byte av ämne blir!

Det luktar gott från nedervåningen. Mamma bakar lussebullar. Mums =)

Jag borde nog sätta igång med pluggandet nu innan jag blir alldeles för slö. Måste hinna ringa Linnea och Victor sen också, och cykla på motionscykeln.
Tjopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0