Vad är en vän för dig?

Detta känns inge bra. Absolut inge bra alls. Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra åt det.

Jag vet vad alla andra tycker att jag ska göra... Och jag vet vad jag själv borde göra. Jag vet även vad jag är kapabel till att göra, och det är inte särskilt mycket för tillfället eftersom vilket beslut jag än tar så blir det fel.

Jag vill ju inte såra någon... :(
Speciellt inte dig.


Inatt så låg jag och funderade över en sak som jag ganska ofta funderar på - hur folk egentligen definerar en vän. Jag menar, en riktig vän. För vissa personer verkar en vän inte ens behöva vara någon man står nära, eller över huvudtaget umgås med, medan andra endast ser de personerna som står en riktigt nära som sina vänner. Jag själv tillhör utan tvekan den senare kategorin.

Det är ganska få personer som jag räknar som mina vänner.
Om jag säger till någon att den är min vän så kan personen ifråga skratta sig lycklig, eftersom det innebär att jag bryr mig otroligt mycket om den.

Tänk om jag skulle räkna varenda person jag pratar med ibland, och sedan lägga till hela min klass och alla i konståkningen som mina vänner - jisses vilken stor vänskapskrets jag skulle ha helt plötsligt! Det är en ganska bra metod att ta till ifall man känner sig ensam ibland, faktiskt. Men jag ser ändå alltid den där tydliga gränsen mellan mellan en "vän" och "någon jag känner".

En riktigt intressant sak vore att se vilka som egentligen räknar mig som sin vän.
Jag tror visserligen att det är ungefär samma personer som jag räknar som mina, men man vet aldrig. Tänk om jag har jättemånga vänner utan att veta om det?


Kommentarer
Postat av: Suchi

jag ser dig som en vän som jag kan bli mer vän med xP
det lät skumt men du förstår säkert vad jag menade ;)

2008-01-12 @ 18:47:11
URL: http://potatoo.blogg.se
Postat av: astrid

Hej Maddyn :)
Jag håller med suchi, jag tycker jag känner dig men absolut inte så mycket som jga vill! Du är helt klart en vän för mig, absolut, ingen tvekan =)
hoppas att du känner att jag är din vän :)

2008-01-12 @ 21:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0