Hej Sverige!

Sweet, sweet home again.
Men jag vet inte om det är så sweet, faktiskt. Hade gärna stannat i Thailand en vecka till.
Jag fick ångest på planet och började nästan önska att vi skulle störta så att jag slapp komma tillbaks till all skit igen. Visst är det mycket jag har saknat medan jag vart borta, speciellt vissa personer, men jag känner bara att jaginte orkar... inte än. Thailand känns redan så avlägset, som om jag inte haft någon semester alls. Jag vet hur det såg ut, jag har fått med mig en massa minnen plus en hyfsad solbränna, men det känns inte som om jag varit där. Mer som om jag drömt mig bort och sedan helt plötsligt fallit pladask ner på jorden igen.

Hur som helst så har jag haft två bra veckor. Dock blev det kanske inte riktigt som jag tänkt mig; min bild av Thailand för sex år sedan stämde inte helt överens med den bilden jag fick nu, det blev inte alls så mycket partaj som jag hoppats på och vädret var ju inte det bästa... Det regnade fan i sex dagar!
Men jag har som sagt en hel del minnen med mig hem, det roligaste var när jag, brorsan, Ida och Tobias åkte bananbåt. Och det näst roligaste var kvällen på diskoteket när vi träffade två pratglada finnar. Sedan pappas alla gamla vanliga rövarhistorier förstås, alla dagar vid stranden och i det härliga vattnet, restaurangkvällarna, all god frukt och den helt underbara (och otroligt billiga) massagen!
Jag ska lägga in bilderna på datorn snart, jag måste bara orka leta upp sladden till kamreran först.. :P
Så ni kan ju gå in på min bilddagbok (http://miinimuffin.bilddagboken.se) och kolla där, om någon dag eller två. Förhoppningsvis får jag Idas bilder snart också.

Imorgon ska jag ha min, lite försenade, 18 års fest. Sen blir det nog till att plugga resten av helgen... Har en jävla massa matte att ta igen. Suck. Det är priset man får betala för att njuta litegrann. Men det var helt klart värt det i alla fall.. =)

Nu ska jag bara lata mig resten av kvällen, lär nog somna rätt tidigt. I Thailand är klockan 23.00, och det känns att man inte ställt om sig riktigt än. Jag kan ju aldrig sova på flygplan eller i bilen heller, så jag har varit vaken i typ ett och ett halvt dygn nu. Gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0