Sjukhusbesök

Igår åkte jag in till sjukhuset för att träffa ortopeden. Han kollade på mitt knä och slog fast att det blir operation, den 10 april. Alltså om lite drygt tre veckor...
Jag blev lite smårädd när han förklarade hur den skulle gå till... att de troligtvis kommer rycka bort senan på baksidan av benet och dra den dit korsbandet ska sitta :| tur att jag får sova under tiden iaf!
Han förklarade också att rehabiliteringen tar ca 8 månader, alltså måste jag följa ett speciellt träningsprogram under hela den tiden innan jag får träna som vanligt och göra vad jag vill igen. Vilket innebär att jag kommer missa halva nästa konståkningssäsong också ;'(

Sedan mötte jag mamma som också jobbar på operationen och fick gå runt där med henne i gröna kläder och mössa. Det var lite kul faktiskt. Synd att jag inte hade kamera med mig, annars hade ni fått se hur otroligt sexig jag var.

Idag blir det styrketräning och solning. Och lite skola innan det, antar jag... Vet varken när vi börjar eller slutar eller någonting, men det märks... Ska åka in om en stund i alla fall.
Imorgon har vi rörlig bild hela dagen och på torsdag är jag "ledig" för då drar vi till Göteborg och konståknings-VM! Ska bli underbart. Och så är det påsklov när jag kommer hem sen, helt perfekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0