Rehab

Blö. Känner mig rätt nere idag.

Skönt att ha det muntliga svenska-provet gjort nu i alla fall, även om det inte gick alltför bra. Jag hatar muntliga redovisningar, blir så skakig och nervös jämt. Och stressad.
Vi håller på och lär oss om stress i Hälsopedagogiken nu. Känns ju bra att jag går runt och är überstressad typ jämt, måste nog ta tag i det där..

Var hos sjukgymnasten idag igen också, det kändes sådär. Knät och musklerna såg bra ut och så sa han, men jag har låååångt kvar på den mentala biten... Måste lära mig nu att lita på knät, det kommer inte att hoppa ur igen, det är hur stabilt som helst efter operationen. Men det är så jävla svårt. Liksom, TÄNK OM knät skulle fucka sig igen, snacka om att jag skulle bli deprimerad och bryta ihop totalt då. Jag pallar bara inte det.
Det kändes värt att göra operationen eftersom knät var otroligt instabilt och en operation knappast kunde göra saken värre utan snarare mycket bättre, men ibland tappar jag hoppet helt och hållet ändå. Jag kommer aldrig våga spela fotboll fullt ut, och kanske aldrig åka skidor heller, för jag vet hur jävla ont det gör att slita av korsbandet och jag vet hur jobbigt det är att behöva gå på rehab jämt och ständigt... Fy fan.

Var bara tvungen att få ur mig det där, det är tankar som jag ständigt har i huvudet. Men nu har jag fått ner dom här så då kanske jag kan börja lite på nytt och tänka positivt istället ^^

Ska iväg till ishallen alldeles strax och träna småbarn, så ska gå och dra på mig träningsdressen nu. Tja.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj, visste inte att du opererat knät. Men hoppas det blir bättre!

2008-11-04 @ 18:21:18
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: Madde

hehe, det var därför jag gick runt med kryckor i två veckor i våras om du inte märkte det ^^ och tack, det hoppas jag med!

2008-11-04 @ 21:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0