På jobbet

På ett sätt är det rätt kul att jobba som telefonförsäljare; man får prata med så många olika människor och höra så många knasiga saker! Tänkte dela med mig av två lite knäppa konversationer från igår:


Jag: Jag söker Sigrid Barbro Margareta (eller vad hon nu hette..)
Gubben som svarade: Jaså du? Vem av dom vill du prata med?
Jag: Hmm, jag vet inte vilket hennes tilltalsnamn är?
Gubben: Men jag har ju tre fruar jag vettu, HEHE... Nej men hon är ändå inte intresserad!


Jag: (rabblar upp erbjudandet...)
Tanten som svarade: Jaha, ja det låter ju som ett jättebra erbjudande! Vad synd att du ger mig det per telefon, för jag köper inte saker av telefonförsäljare.
Jag: Nehe, inte ens den här gången?
Tanten: Nej, det är en princip jag har. Jag tycker det är ett sånt oartigt sätt att sälja saker på. Föressten är det ju bara lurendrejerier. Kan man inte ringa kundtjänst istället och få erbjudandet där?
Jag: Nej, tyvärr så har vi bara detta per telefon och det är vi som ringer runt till våra kunder. Men det är inget lurendrejeri det här!
Tanten: Jaha, men jag tänker i alla fall ringa till kundstjänst och fråga om jag kan få erbjudandet ändå!

Som om hon inte köper erbjudandet per telefon även om hon ringer till kundstjänst? Blåst tant :D

Kommentarer
Postat av: Josefin

Usch, telefonförsäljare. Jobbigt. Verkar som om det är många som jobbar med det nu. Måste vara bra betalt, men jag skulle aldrig kunna tänka mej det.

2008-10-11 @ 18:55:19
URL: http://msjoan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0