Det känns så jävla bra

Varför känns det så konstigt i magen för? Det borde inte kännas så... Jag borde inte känna något över huvudtaget för en sån här liten grej. Inte så att det gör ont eller så, det känns bara väldigt konstigt.


Jag kom fram till en sak idag. Hur mycket jag har lärt mig att uppskatta livet på senaste tiden. 
Fram till förra hösten ungefär så blev jag deprimerad då och då - alltså verkligen deprimerad. Så deprimerad att jag ville dö. När jag tänker tillbaka på det så skäms jag nästan... Visst, jag mådde verkligen riktigt dåligt, men jag förstår inte hur jag ens kunde tänka tanken på att ta mitt liv. Det är ju underbart att leva! Idag är det snarare så att jag önskar att livet aldrig tar slut, för det finns så otroligt många möjligheter, så många saker som jag vill göra och uppleva. Så istället för att gå runt och vilja dö, är jag livrädd för att göra det. Livrädd för att allt bara ska ta slut.

Jag tror det beror på att jag inte tänker så mycket på vem jag är längre. Jag håller på att bli den personen jag vill vara nu. Och det känns så jävla bra!
Sen har det ju hänt en del grejer också, som fått mig att tänka till ordentligt. Inse vilket bra liv jag faktiskt har, hur lyckligt lottad jag är på nästan alla plan. Det är otroligt.



   


Idag hade vi friluftsdag med Hälsopedagogiken. Cyklade ut till Alster, åt mat och cyklade hem igen. Hehe. Inte det roligaste man kan göra kanske, men det var skönt att få vara ute ett tag. Och det var otroligt fint där vid sjön. Borde haft med mig kameran egentligen.

Sen åkte jag till skolan och lämnade tillbaka kameragrejjorna från i lördags, Victor följde med som bärhjälp :) Sen åkte vi hem till mig och kollade på film - Once. Jag har nog aldrig sett en sån dåligt filmad film förut! Fotografen hade nog aldrig hört talas om ett stativ förut, för det syntes att han höll i kameran och gick runt och skit, bilden skakade hela tiden typ. Hehe. Musiken i filmen var bra däremot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0