Kräsna unga

Sitter på jobbet nu, det går så jäkla trögt idag så det är helt sjukt. Får nog bli afterwork ikväll, tycker jag är värd det...

Måste bara skriva ett litet inlägg om det här med arbetslösheten och att det är så synd om alla unga och blabla, läste en insändare om det i Metro imorse och blev lite irriterad. För så jävla svårt är det inte att få jobb och lägenhet, om man verkligen vill och försöker. Se på mig - jag är 19 år och har redan fixat både bostad och ett heltidsjobb i Stockholm. Men så är jag inte så jävla kräsen heller. Jag kan tänka mig att stå ut med ett jobb som inte är så kul och att hyra en lägenhet i andra hand - det är värt det för pengarna och för att jag ska kunna bo i Stockholm. Sedan skulle jag aldrig stå ut med att bara gå hemma och mögla bort, heller...

Jag tycker bara det är så fel att säga att det är "omöjligt att få ett heltidsjobb" för unga människor idag, för det är det inte. Det handlar bara om hur kräsen man är.



Kommentarer
Postat av: astrid

Jag är inte speciellt kräsen, det enda jag verkligen inte vill jobba som är telefonförsäljare och det är så gott om det enda som finns på platsbanken nuförtiden. I alla fall för mig som har ett såpass magert cv. :)

Nu har jag i alla fall skrivit upp mig på en vikarielista så jag hoppas på att få något vick då och då. Det jag vill komma fram till är att det kanske inte är omöjligt, men det är snudd på alltså. :P För flytta vill jag inte göra förns jag fått jobb, det skulle inte funka för mig iaf.

2009-11-20 @ 15:15:19
URL: http://disktrasa.webblogg.se/
Postat av: Suchi

Jag måste ju säga att det är bra mycket lättare för er som bor i en större stad, jag har ett jobb och en lägenhet. Men jag måste plugga för att få bo här och det tillsammans med det jobb jag lyckats få är inte det lättaste.

Sen vet jag andra som söker och söker som vägrar att ge upp men som trotts det inte får något. Det är inte lätt iaf inte om man bor någon annanstans än stockholm eller göteborg.

Jag menar även om man inte är kräsen så går det inte för alla vissa passar inte som telefonförsäljare och dom är det tyvärr rätt kört för om dom inte har kontakter. :P



Så jag tycker att det är fel av dig att säga som du gör men alla har olika syn på saker. :)

Alla vill/kan inte flytta för att få jobb.

2009-11-23 @ 00:54:58
URL: http://potatoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0