Ett litet boktips



Jag håller på och läser Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist just nu, och tänkte bara tipsa om denna! Speciellt till alla värmlänningar (som utgör typ 90 % av alla mina läsare hehe).

Det är en sann "skildring i djurform" av Hannas uppväxt i Karlstad, där hennes föräldrar en gång i tiden ägde en djuraffär. Jag var lite skeptisk till boken innan jag började läsa den, men oh så bra den är! Den är lättläst, sjukt rolig men samtidigt lite sorglig och väldigt.... ärlig. Känns som allt hon skriver verkligen kommer rakt från hjärtat. Så om ni inte vet vad ni ska välja för bok i höst, och inte vill ha en som gör en ännu mer deprimerad än vad man redan är i mörkret - välj denna!


Kommentarer
Postat av: Lena Karlsson

Man kanske får låna den ?

/Mamma

2011-08-22 @ 15:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0