Domedagsveckan

Helgen har varit bra, mina föräldrar var här och hälsade på och lämnade Broccoli. Mysigt med katt hemma igen! Sen åt vi middag med dem på Scandic Täby som de bodde på över natten, supergott var det. Tyvärr mådde inte Mattias så bra, han var förkyld och hade feber och är väl fortfarande inte helt frisk tror jag fast han mår mycket bättre idag i alla fall verkar det som..

Nu är det ny vecka, en ganska viktig vecka för mig känns det som, inte för att jag ska göra en massa saker men det är troligen nu det avgörs vad jag ska syssla med under min närmsta framtid.. Om jag inte kommer in på sjukgymnast eller sjuksköterskeprogrammet (vilket jag i princip helt gett upp hoppet om nu eftersom jag fortfarande står som reserv rätt långt ner på listan) så har jag bestämt mig för att gå på Axelsons Gymnastiska Institut istället, för att först läsa Basmedicin ett halvår och sedan utbilda mig till hudterapeut (Basmedicinkursen börjar redan nästa måndag, samtidigt som högskoleutbildningarna skulle börjat, så jag har i stressen redan skickat in en intresseanmälan för den och väntar på svar nu om det finns platser kvar osv). Det är det jag egentligen vill allra helst, det som har hindrat mig tidigare är att det kostat en himla massa pengar - det gör det fortfarande, men efter lite betänketid så har jag kommit fram till att det fan är värt det så länge det går att lösa med betalningen, och det tror jag att det gör eftersom utbildningen är på deltid och jag kommer kunna jobba samtidigt (väntar även på svar från mina chefer om hur jag ska jobba framöver, hoppas verkligen att de hör av sig nu under veckan också, det är jäkligt jobbigt att inte veta ett skit om vad som händer just nu).

Sen, så har jag och Mattias bestämt oss för att köra en detoxkur (rena kroppen) på två veckor så att vi får en kickstart i början på våra "nya hälsosamma liv" :P fick hem tabletterna vi beställt idag, så vi börjar imorgon. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar och hur vi klarar att hålla oss ifrån socker, koffein och alkohol.. :P uppdaterar senare i veckan så ni får veta hur det går med allt.

Sorry att det blev ett lite rörligt inlägg med typ hundra paranteser :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0