Update

Vår lilla detoxkur har hållt på i tre dagar nu och det går bra, vi har varit ganska duktiga faktiskt.
Det vi gjort hittills är att
- Börjat äta regelbundet, tre stora (lagom stora, varav två lagade) mål plus två mellanmål om dagen
- Inte druckit alkohol (inte för att vi direkt brukar göra det på vardagar men..)
- Inte ätit sötsaker (inte en enda liten chokladbit fastän vi har massor hemma)
- Dragit ner på koffeinet (tar fortfarande en kopp om dagen, men det är mycket bättre än innan iaf)
- Börjat äta mycket mer frukt och grönt (förut hade vi knappt något sånt hemma, nu äter vi det till varje måltid och det är det halva kylen består av typ)
- Kompletterat med örttabletter tre gånger om dagen, som ska hjälpa kroppen att rensa ur slaggprodukter osv. Det ska vi göra i två veckor.
Sen dricker vi mycket vatten också.

Om man ska följa en detoxkur till punkt och pricka så ska man inte heller äta några kolhydrater (pasta, potatis, ris), inte några mjölkprodukter och inte rött kött. Men det är så himla svårt att utesluta helt. Eller snarare, det blir så himla tråkigt då! Så vi får se hur vi gör med det... vi har ju i alla fall ändrat på det allra viktigaste känns det som och kommit en bra bit på vägen :) Om man drar ner på för mycket på allt så är det ju stor risk att kroppen får en chock också när man ska gå tillbaks till det "normala" igen..

Well nog om det.

Nu är det bestämt att jag ska börja plugga Basmedicin på måndag. Känns bra!
Väntar bara på ett schema hur jag ska jobba också. Fick lite småpanik förut när jag insåg att halva januari har gått nu och jag bara varit hemma, jag vill gärna ha lite lön i februari liksom... Men men.


Nu ska jag gå och kolla på en film, kanske ta en kopp grönt te och vänta på att Mattias kommer hem från repet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0