Day 6

Vi har klarat vår första helg utan socker. Istället för godis/glass/chips/ostbågar hade vi grönsaksdipp, vindruvor och rostade soyabönor på fredagskvällen. Det funkade det med! :)
Målet med detta lilla projektet för mig är inte att jag ska bli smal, jag är ju inte överviktig, utan att jag helt enkelt ska må bättre, bli piggare och lära mig att känna efter mer vad jag är sugen på istället för att som på automatik trycka i mig godis bara för att det finns tillgängligt och hjärnan säger till mig att det är gott. Sen är det lite för min kära sambos skull också, för han har nämligen ett mål att gå ner lite i vikt. Och jag kan ju säga att han ligger väldigt bra till hittills :)

Idag är det måndag och jag skulle egentligen börjat med Basmedicinkursen, men eftersom jag anmälde mig lite sent har jag inte hunnit få hem min lärobok än. Den dimper troligtvis ner i brevlådan i morgon eller övermorgon, så jag får vänta tills dess.
Ska i alla fall åka och träna sen när Mattias vaknar, i gymmet vi får se hur jag lägger upp mitt pass idag, är lite förkyld så ska ta det ganska lugnt. Typiskt att jag börjar bli förkyld nu när jag äntligen kommit igång på riktigt igen, och när Mattias precis blivit frisk! Det är alltid så... suck. Men men. Man får inte ge upp för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0