Du äger!

Sjuukt trött idag.
Åkte till gymmet vid 10 imorse och körde ett BodyBalance-pass, det var skönt, men blev inte direkt piggare av det så när jag kom hem gick jag och la mig och sov igen. Haha..
Ska snart hoppa in i duschen, sen börjar jag jobba kl 16.

Tänkte dela med mig av ett litet boktips först bara. :)
För ett tag sedan läste jag Självkänsla Nu! av Mia Törnblom. Jag tyckte den var bra, fast kanske lite för "djup" och lite för "vuxen" för mig som befinner mig någonstans mittemellan den röriga umgdomsperioden och det mer stadgade vuxenlivet.. Så jag blev glad när jag hittade Mias nyskrivna bok Du Äger! på bokrean. Har precis läst ut den nu.



Du Äger! riktar sig till främst tonåringar, så som 21-åring är jag nåågot för gammal egentligen, men jag tyckte ändå att denna var mycket bättre. Mycket av det som står är sånt jag redan hunnit lära sig nu genom åren, men jag fick liksom ett tydligare perspektiv på allt, en liten bekräftelse på att allt jag känt under tonårstiden inte alls är onormalt eller konstigt på något sätt. Det är en sån bok som jag önskar att jag hade haft tillgång till under den perioden, en sån bok som alla ungdomar borde läsa oavsett hur bra eller dåligt de mår!

Jag har vetat sen jag gick i åttan att jag har/hade väldigt dålig självkänsla, men trots att jag pratade mycket med både skolsköterska och kurator så fick jag aldrig några bra tips på hur man kunde öva upp den. Det har jag fått lära mig själv. Nu genom att läsa den här boken har jag fått lite fler tips på hur man kan gå till väga, inte minst för att behålla självkänslan man tränat upp.
För självkänsla är en färskvara, precis som man behöver träna sin kropp regelbundet för att hålla den i bra form så måste man fortsätta träna för att behålla självkänslan. :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0