Tips



Om man, som jag, inte är jätteförtjust i havregrynsgröt (men vet hur nyttigt det är), så finns det faktiskt sätt att variera den på för att få den lite godare. Äpple och kanel är en variant som jag fastnat för! Superenkelt att fixa till också.

För en portion:
Skär ett äpple i bitar (skala först om du vill), lägg det tillsammans med 1 deciliter havregryn, 2 deciliter vatten, en nypa salt och kanel (efter smak) i en djup tallrik. Blanda ihop och ställ in i mikron på full effekt i två minuter. Rör om lite igen. Toppa med lite hackade nötter och flytande honung, och servera med kall mjölk. Voilá! Gott, nyttigt och riktigt mättande. :)


Idag är jag äntligen ledig, efter sex långa arbetsdagar, vilket är jäääääkligt skönt! Speciellt eftersom det är klarblå himmel och solsken också. Har hunnit ligga en timme i solen och sen har jag varit duktig och städat och tvättat. Nu ska jag nog umgås lite med Mattias innan han drar iväg och repar, och sen blir det myskväll de luxe med mig själv tror jag ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Som du vet gillar inte jag heller havregrynsgröt! Men detta ska jag prova faktiskt. Det låter gott med äpple och kanel och enkelt dessutom.

/Kram mamma

2011-06-02 @ 22:07:39
Postat av: Anonym

Som du vet gillar inte jag heller havregrynsgröt. Men det låter oott med äpple och kanel . Det ska jag prova . Dessutom väldigt enkelt.

/Kram mamma

2011-06-02 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0