Trafikkaos

Idag har det snöat tokmycket i Stockholm, och som vanligt; mycket snö på en gång = totalkaos i lokaltrafiken. 
När jag var påväg hem från skolan och kom till Mörby Centrum så var alla bussar därifrån inställda. Vad gör man? Mattias kunde inte hämta mig eftersom vi inte har några vinterdäck på bilen och väglaget var katastrof, så alternativen var att vänta i hundra timmar, ta en taxi eller gå nästan en mil...
 
Jag började gå hemåt i alla fall, tog en paus vid Coop i Enebyberg, funderade på om jag skulle ringa taxi eller inte, men bestämde mig tillslut för att gå den sista biten också. Totalt tog det mig nästan två timmar med pausen inräknad... Rätt sjukt att det tar sån tid att gå, när det inte ens tar tio minuter med bussen!
 
Nu har jag i alla fall tinat upp, och ska äta pizza snart. Om det är nån gång jag förtjänar pizza så är det efter den här dagen.. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0