Detox

Oj vad jag har varit dålig på att skriva på sistone.
Men allt rullar på som vanligt, jag rehabtränar ungefär varannan dag och känner mig typ helt bra i knät nu. :) 
 
Det är ganska mycket i skolan, sista rycket nu så vi har flera prov i veckan framöver. 
Det har blivit dags att sammanställa specialarbetet snart, vet inte om jag nämt något om det innan, men alla elever ska skriva ett stort fördjupningsarbete om något som har anknytning till utbildningen. Jag har valt att skriva om detox, och i det har jag tänkt ha med ett eget 7 dagars detoxschema, som jag och Mattias håller på att testa just nu. Kortfattat innebär detox att man avgiftar kroppen genom att äta så ren mat som möjligt (inga konserverings- eller sötningsmedel osv), utesluta nikotin, koffein, alkohol, socker och värktabletter i en eller ett par veckor. 
 
Nu är vi inne på dag tre. Första dagen hade jag hemsk huvudvärk och igår var jag ganska trött och orkeslös, men idag känns det bra! Kan uppdatera läget igen om ett par dagar, och kanske lägga ut lite delar av programmet/lite recept och sånt om ni vill :) 
 
Såhär härligt färgglatt såg det ut i vår kyl i fredags innan vi började detoxen :) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket härligt kylskåp!
Ser jättegott ut, men jag förstår att det är tufft. Men det är säkert jätte nyttigt för kroppen att göra någon gång per år.
Uppdatera gärna med recept och hur det går för er.
Mamsen

2012-10-07 @ 17:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0