Balansen

Det senaste 1,5 åren har mitt liv varit lite som en berg- och dalbana. Först pluggade jag väldigt intensivt, för att sedan bli klar och arbetslös i två månader, för att sedan få jobba litegrann, som blev mer och mer och sedan till extremt mycket under en månad, sedan var jag väldigt mycket ledig under nästa månad osv... Nu känns det äntligen som att jag börjar komma lite i balans igen, men min hud har blivit lite ärrad... 
 
För hur man mår speglar sig väldigt mycket genom huden, vet ni. Jag hade aldrig haft några som helst problem med min hud, förrän jag började plugga till hudterapeut. Ironiskt nog. All stress kombinerat med att vi höll på väldigt mycket med olika produkter och behandlingar på varann osv gjorde att det började ploppa upp allt möjligt konstigt.
 
Tyvärr har jag fått lite ärr från alla finnar speciellt kring munnen och hakan. Förhoppningsvis kommer dem att blekna bort, men då gäller det att ta hand om huden ordentligt och inte utsätta den för så mycket sol, då kan det bli fula pigmenteringar (speciellt då jag även gått ifrån Decléors snälla produkter som jag använde förr till Md Formulations som innehåller syror = huden blir lite mer solkänslig). Därför tänker jag vara väldigt försiktig med att sola ansiktet i år, spf 30 eller 50 är det som gäller. 
 
Mina hormoner har också fått lite fnatt tror jag, eller så inbillar jag mig, men jag har börjat störa mig på små fjun på överläppen (kanske är lite arbetssskadad också...;P). Så, som jag nämnde i förra inlägget så har jag investerat i lite nya produkter - en brun utan sol för ansiktet (för att jag ska slippa se likblek ut där jämfört med resten av kroppen) från BareMinerals och en ny hårborttagningskräm för ansiktet från Bliss. Resensioner på dessa kommer så snart jag hunnit utvärdera dem ordentligt! :) 
 
 
Nu ska jag snart iväg och träna lite. Imorgon är det jobb igen, och ända fram till och med fredag. :) Hoppas alla har haft en fin helg! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har beställt en brun utan sol.
Läste lite om den. Den verkar vara kanon. Inte minst till hösten och vintern när man är som blekast.
Mamsen

2013-07-07 @ 17:47:31
Postat av: Anonym

Det ska bli spännande att se hur hårborttagningskrämen
verkar på överläppen, den är tydligen slut.
MORMOR.

2013-07-09 @ 13:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0