September ♥

September är en av mina favoritmånader. Några anledningar varför:

  • Nystarten. Hösten är den absolut bästa tiden att skaffa sig nya, hälsosamma rutiner. Bättre än nyår! Aldrig har man väl så mycket energi som efter en hel sommar och semester?
  • Löpningen. Att springa i skogen på hösten är det bästa jag vet. Luften är härligt frisk och krispig, det är varken jättevarmt eller jättekallt och så är det ju såå vackert när löven börjar skifta färg. Bästa terapin i världen! Förra året lyckades jag paja knät just vid den här tiden och var rätt ledsen för att jag inte kunde springa, får ta igen det i år.
  • Höstmodet. Inte nog med att det kommer så mycket fina kläder i butikerna, man känner sig dessutom snyggare i dem när man har fått lite färg på kroppen efter sommaren. Skönt att slippa bikinihetsen också och mysa runt i tjocka stickade tröjor istället.. 
  • Varm mat, grytor, rotfrukter, äppelpaj... Visst är det tråkigt att jordgubbssäsongen är slut, men man kan laga så mycket gott med det som skördas på hösten. 
  • Massor av bra program har premiär på TV. Förra året var det Ensam mamma söker ena dagen, Bonde söker fru andra och Sveriges mästerkock tredje typ... Kalla mig nörd, men mina vardagar blev i alla fall lite roligare när jag hade nåt att se fram emot varje dag, hihi. 
 
 
Släpp ångesten inför hösten och den kommande vintern och passa på att njuta av den finaste tiden som börjar nu! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Madde September är en härlig månad, plocka äpplen,koka
äppelmos, och mycket rotfrukter, som man har i goda grytor,
det är inne nu att göra långkok, har jag hört, bland ungdomar
också. Ha det skönt i skogen, i den sköna luften.
Hälsa Mattias.
MORMOR.

2013-09-01 @ 12:30:54
Postat av: Anonym

Jag som inte gillar hösten......men du lyckas få mig att tro att det ska bli skönt när du skriver så bra! Det låter faktiskt härligt.
Nu har vi ju dessutom fått tå veckor med extra varmt och mycket sol nere hos Stoffe.
I morgon drar vi hemåt. Först blir det rock show ikväll. Sedan en öl på balkongen med Stoffe efter showen.

Mamma

2013-09-01 @ 15:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0