Juletider

Det är så mysigt med jul tycker jag, och just i år är det lite extra mysigt med vår nya lägenhet mitt i Oslo. Fick lite blommor av mamma och mormor i helgen och det livade verkligen upp. Igår började hyacinterna slå ut ordentligt så nu doftar det såå gott här hemma :-) 


Vet inte riktigt vad mer jag ska blogga om just nu faktiskt. Det blir mycket jobb i december när man jobbar i servicebranschen, så det är mest det jag är upptagen med nu. 

Kan ju i och för sig tipsa om en länk som jag fick av Mattias imorse, till ett intressant blogginlägg om introverta barn. Jag själv känner igen mig mycket in den och tror att många av mina släktingar också gör det.
Jag har alltid fått mycket kärlek av min familj och aldrig känt mig dålig pga av dem, men andra människor i min omgivning har fått mig att göra det. Både när jag var liten i skolan och nu i vuxen ålder då jag varit tvungen att t.ex. söka jobb och försöka passa in på dem jobben jag fått. Man "ska" vara på ett visst sätt och många gånger har jag tänkt att jag kanske bara borde sitta ensam på ett kontor istället eftersom jag inte är en "sån där social person", ni vet... Ja, gå in och läs texten själva så förstår ni. Nu hittar jag inte var man gör en länk någonstans bara för det, men gå in på linusjonkman.com och läs texten som heter "föräldrar - varför uppmanar ni era barn att ta plats?".

Nu måste jag göra mig iordning och åka till jobbet, puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Många tänkvärda ord han skriver.

Du är bäst, glöm aldrig det!
Kram mamma

2014-12-11 @ 12:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0